Діяльнісний підхід у дошкільній та початковій освіті: граємось, співпрацюємо та навчаємось
Спілкування віч-на-віч, обмін творчими ідеями, практичними знахідками і досвідом завжди стимулює педагогів, запалює та підштовхує до втілення нових задумів. Саме це і характеризувало партнерську зустріч вихователів дошкільних освітніх закладів та вчителів початкових класів Бродівської, Підкамінської та Заболотцівської територіальних громад, яка відбулася у Бродівській СЗОШ І-ІІІ ст. №2 та Бродівському ЗДО №9. Захід був проведений в рамках науково-практичної конференції «Наступність дошкільної та початкової освіти: забезпечення спільності дій в освітньому процесі», зініційований КЗ ЛОР «Львівський інститут післядипломної педагогічної освіти» та організований КУ "Бродівський ЦПРПП".
Під час ранкових зустрічей, якими розпочалися уроки, вихователі разом з першокласниками у колі пригадували правила і рутини, працювали із календарем, визначали погоду, планували, окреслювали цілі, ділились побажаннями та щирими емоціями. Педагоги дошкільних закладів були не тільки пасивними слухачами у ході уроку, але разом з школярами досліджували, експериментували, висловлювали припущення, співпрацювали у малих групах, шукали відповіді на проблемні запитання. Учителі початкових класів Віра Грудська, Оксана Дмитрук та Надія Тацій уміло мотивували дітей, підтримували їх ініціативу, стимулювали до творчості, залучали до активної діяльності. У такій тісній взаємодії педагоги дошкільних закладів освіти мали змогу побачити усі особливості реалізації діяльнісного підходу у початкових класах НУШ.
Продовженням співпраці став практичний інтенсив «Діяльнісний підхід у дошкільній та початковій освіті: граємось, співпрацюємо та навчаємось» у Бродівському ЗДО №9. Своїми секретами використання цеглинок Lego, блоків Дьєнеша, паличок Кюізенера, діатонічних дзвіночків, текстильних м’ячиків Фребеля, піскографії для логіко-математичного розвитку дошкільнят ділились із вчителями початкових класів вихователі: Оксана Ящишин, Любов Осінчук, Любов Чорна, Уляна Широкань. Як використовувати перкусійні інструменти (бумбокерси, шумові палички, клавесин) та кольорові хусточки для інтеграції музичного мистецтва та математики, продемонструвала музичний керівник Наталія Трухлінська.
Разом із психологом Центру Оленою Гайдамахою освітяни дізнавались, як навчати дітей керувати своїми емоціями, формувати їх позитивну самооцінку та навички саморефлексії.
У ході обговорення, яке модерували директор Центру Олена Ткачик та консультант Ірина Кирик, педагоги наголосили на важливості таких спільних заходів, висловили свої позитивні емоції та враження, напрацювали плани на майбутнє.
Дякуємо дирекції та педагогічним колективам Бродівської спеціалізованої загальноосвітньої школи №2 з вивченням англійської мови та Бродівському закладу дошкільної освіти №9, які стали учасниками та одним із п’ятнадцяти осередків першого дня роботи обласної конференції.
Співпраця для забезпечення наступності в дошкільній та початковій освіті є надзвичайно важливою!
Із допису Бродівського ЦПРПП у Facebook: https://www.facebook.com/share/p/1AsAtsYd4L/